Siirry sisältöön

Referenssi

Slush luottaa L&T:n kokemukseen Bajamaja- ja tapahtumapalveluissa

<span id="hs_cos_wrapper_name" class="hs_cos_wrapper hs_cos_wrapper_meta_field hs_cos_wrapper_type_text" style="" data-hs-cos-general-type="meta_field" data-hs-cos-type="text" >Slush luottaa L&T:n kokemukseen Bajamaja- ja tapahtumapalveluissa</span>

L&T on toiminut Slushin tuotantokumppanina Bajamaja- ja tapahtumapalveluiden osalta jo usean vuoden ajan. Toimivan yhteistyön taustalla on yhteiset arvot, sujuva kommunikaatio ja halu jatkuvaan kehittymiseen. Näin tapahtuman jätehuollon ja saniteettitilojen palvelukokonaisuus on saatu hiottua vuosi vuodelta yhä paremmaksi.

 

Kun Slush-tapahtuman aikana astuu Helsingin Messukeskukseen sisään, tuntuu hetkellisesti siltä kuin olisi tullut Linnanmäen valokarnevaaleille tai astunut sisään videopeliin. Messukeskuksessa vallitsee hämyinen tunnelma ilman varsinaista yleisvalaistusta, mutta joka puolelta löytyy houkuttelevasti valaistua katsottavaa niin osastojen, lavojen, taideteosten kuin kuvausseinien muodossa.

Slush on totutusti täynnä ympäri maailmaa saapuneita osallistujia, joista monen tavoitteena on inspiroitumisen ja verkostoitumisen lisäksi tarjota tai löytää rahoitusta erilaisille kasvuyrityksille. Lavoilla äänessä ovat eri maista saapuneet inspiroivat puhujat, joiden ajatuksista ja menestystarinoista tiedonjanoiset voivat oppia lisää. J opa 150 puhujaa nähdäänkin kaksipäiväisen tapahtuman aikana erilaisissa paneelikeskusteluissa ja haastatteluissa .

S lush on Helsingissä vuosittain marraskuussa järjestettävä kansainvälinen teknologia- ja kasvuyritystapahtuma, johon osallistui tänä vuonna peräti 12 000 kävijää. Tapahtuma järjestettiin tänä vuonna 17.-18.11. Helsingin Messukeskuksessa, mutta itse tapahtuman järjestely alkaa yleensä jo varhain keväällä. Slushin järjestämisessä myös vapaaehtoisten ja erilaisten kumppaneiden merkitys korostuu joka vuosi.  Vuoden 2022 Slushia järjestämässä oli 1 500 vapaaehtoista sekä lukuisia eri kumppaneita eri vastuualueilta. Slushin kumppanina jätehuollossa, saniteettipalveluissa ja siivouksessa toimi tänäkin vuonna L&T.

"Vuosien yhteistyö tekee asioista todella sujuvaa. Olemme heti vuoden alusta alkaen samalla sivulla, ja pystymme hyvin avoimesti pallottelemaan ideoita ja kehitysehdotuksia. On vaivatonta, kun jätehuollon järjestävä kumppani tuntee tapahtuman jo valmiiksi erinomaisesti", kertoo Slush-tapahtuman tuottaja Valtteri Meriläinen.

_D8A6936

Bajamaja- ja tapahtumapalveluilla kohti ensiluokkaista asiakaskokemusta

L&T:n tarjoamat jätehuolto- ja Bajamaja-saniteettipalvelut ovat olennainen osa tapahtuman järjestämistä. Tapahtuman asiakaskokemus ei voi olla ensiluokkainen silloin, jos jäteastiat pursuavat yli äyräiden tai saniteettitilojen lattialla lainehtii käsipaperia. Molempien palveluiden toimivuuden varmistaminen tapahtumassa vaatii hyvän suunnittelun ohella useita kokeneita käsipareja ja tiivistä vuoropuhelua tapahtuman järjestäjien sekä vapaaehtoisten kanssa.

Tapahtumassa syntyvän jätteen määrä on pyritty minimoimaan jo tapahtumaa suunniteltaessa, minkä lisäksi vapaaehtoiset toimivat kävijöiden apuna lajittelupisteillä. Tapahtuman kierrätysasteen nostamiseksi jätepisteet räätälöitiin tänä vuonna uuteen uskoon ja jätepisteisiin tuotiin myös lajitteluun ohjaavat piktogrammit.

IMG_0083

"Järjestely, jossa Slushin vapaaehtoiset opastavat kävijöitä kierrätyspisteillä lajittelussa, ja L&T hoitaa ammattimaisesti jätehuollon teknisen puolen on osoittautunut loistavaksi ja positiivista palautetta herättäväksi ideaksi", Valtteri toteaa.

Myös saniteettitilat, eli tutummin erilaiset Bajamajat, ovat olennainen osa onnistunutta tapahtumaa.

"Slushissa järjestimme saniteettitilat perinteisten kemiallisten Bajamajojen sijaan vesivessoilla varustetuin Bajamaja-wc-kontein. Bajamaja-kontissa asiointi onnistuu aivan kuten missä tahansa julkisessa saniteettitilassa: vesivessojen lisäksi konteissa onnistuu myös käsienpesu vedellä", Bajamaja- ja tapahtumapalveluiden myyntipäällikkö Niko Heino selventää.

L&T:n tapahtumapalvelut sisältävät myös saniteettitilojen ylläpidon ja siistimisen koko tapahtuman ajan. Vuosien tapahtumakokemuksen ansiosta aidossa Bajamajassa on aina miellyttävä vierailla. Bajamaja- ja jätehuoltopalveluiden ohella Slushin tapahtumapalvelukokonaisuuteen kuului myös siivouspalvelut, joilla pidettiin huolta koko tapahtuma-alueen siisteydestä.

Slush kuva-1

Slushissa vallitsee hyvä tekemisen meininki vapaaehtoisten ja palveluntarjoajien keskuudessa. Kaikkien yhteisenä tavoitteena on tehdä tapahtumasta sen kävijöille mahdollisimman ikimuistoinen.

"Kumppanit ja vapaaehtoiset ovat tärkeä ja näkyvä osa Slushia, ja heistä annettu palaute kohdistetaan ja yhdistetään aina ensisijaisesti suoraan meihin. On hienoa rakentaa tapahtumaa yhdessä sellaisten kumppaneiden kanssa, joihin voi todella luottaa, joiden kanssa on positiivinen ja reilu tekemisen meininki, ja jotka kohtelevat kaikkia omista työntekijöistään aina Slushin kävijöihin ja vapaaehtoisiin saakka esimerkillisesti", Meriläinen kertoo.

"Meille L&T:läisillekin tapahtuman toteuttaminen hymyssä suin ja positiivisella asenteella on itsestäänselvyys. Ihmiset tulevat tapahtumiin lähtökohtaisesti viihtymään, ja meidän tehtävämme on osaltamme taata siihen onnistuneet puitteet", Heino lisää.

Yhteistyön taustalla yhteiset arvot

Vastuullisesti järjestetty tapahtuma alkaa nykypäivänä olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Huolellisesti ja järkevästi suunnitellun ja toteutetun tapahtuman ympäristövaikutus on mahdollisimman pieni.

"Pienimmätkin yksityiskohdat voivat välillisesti vaikuttaa vastuullisuuteen esimerkiksi kävijöiden inspiroinnin ja keskustelun herättämisen kautta", Slushin tuottaja Valtteri Meriläinen kiteyttää.

Slushissa vastuullisuutta on pyritty edistämään esimerkiksi tarjoamalla kasvisruokavaihtoehtoja, hyödyntämällä kuormalavoja narikan kalusteina sekä käyttämällä puupohjaisia narikkalappuja ja biohajoavia kertakäyttöastioita.

"Kumppanina ja alan edelläkävijänä meidän tehtävänämme on pyrkiä tarjoamaan asiakkaillemme paitsi tapahtuman onnistumista, mutta myös sen vastuullisuutta edistäviä ratkaisuja. Koronan myötä myös tapahtumien hygieniaan on alettu kiinnittää yhä enemmän huomiota, mikä näkyy suoraan meidän palvelutarjoomassamme", Niko Heino L&T:ltä kertoo.

Lue tästä myös aiempi artikkeli Slushin ja L&T:n yhteistyöstä.

Slushin jätehuolto lukuina

83%
Kierrätysaste
100%
Hyötykäyttöaste

 

"Olemme jo pitkään tehneet todella menestyksekästä yhteistyötä L&T:n kanssa. Tiedämme, että heidän asiantuntijuuteen ja ammattitaitoon voi luottaa, ja koemme että he ovat alansa huippuja tapahtumien jätehuollossa. Voittavaa kokoonpanoa on turha lähteä muuttamaan."

Valtteri Meriläinen | Tuottaja | Slush 2022

 

Tutustu Bajamaja- ja tapahtumapalveluihimme!

 

Uutiskirje_moduuli_kuva_4x5

Pysy ajantasalla

Tilaa uutiskirje

Uutiskirjeemme tilaajana saat aina ensimmäisten joukossa ajankohtaisen tiedon ja mielenkiintoiset kirjoitukset suoraan sähköpostiisi sinua kiinnostavista aihealueista.