Siirry sisältöön

Ota yhteyttä

Yritys­asiakkaan laskutusasiat

Tältä sivulta löydät vastaukset yritysasiakkaiden yleisimpiin laskutuskysymyksiin ja voit tehdä muutoksen yrityksesi laskutustietoihin. Maksathan laskut aina niistä löytyvillä maksutiedoilla.

Usein kysyttyä laskutuksesta

Henkilöasiakkaan usein kysytyt kysymykset löydät täältä

Miksi sain kaksi laskua samalta kuukaudelta?

Olemme uudistaneet jätehuollon ja vaarallisten jätteiden palveluissamme käytössä olevia tietojärjestelmiä. Jos uusi järjestelmä on otettu käyttöön toimipisteesi alueella keskellä kuuta, saat laskun alkukuun palveluiden osalta vanhasta järjestelmästä ja loppukuun osalta uudesta järjestelmästä.

Jos saat laskun joka kuukausi, huomioithan että kummallakin laskulla näkyy laskutuskauden päivämääräväli, esimerkiksi 1.1.-31.1.2025. Laskutus tehdään kuitenkin aina toteutuneiden tyhjennysten määrän mukaan. Jos jätehuollon sopimuksellasi on esimerkiksi sekajätteen tyhjennys kahden viikon välein, kummallakin laskulla veloitetaan 1 kappale tyhjennyksiä.

Voit maksaa molemmat laskut normaalisti eräpäivään mennessä. Jos olet valinnut paperilaskun, laskutuspalvelumaksu veloitetaan vain yhdestä laskusta.

Miksi materiaalihyvitystä ei ole vähennetty laskulta?

Uuteen järjestelmään siirtymisen yhteydessä mahdolliset materiaalihyvitykset maksetaan asiakkaille itselaskutuksena suoraan tilille aiemman palvelulaskulta hyvittämisen sijaan. Muutoksen taustalla on verottajan ohjeistus, eikä materiaalihyvityksiä enää uuteen järjestelmään siirtymisen myötä voi vähentää laskulta.

Jos yrityksesi on aiemmin saanut materiaaleista hyvitystä, mutta et ole vielä saanut meiltä yhteydenottoa asiasta tai maksua yrityksesi tilille, otathan yhteyttä laskutukseen tällä asiointilomakkeella saadaksesi hyvitykset jatkossa suoraan yrityksesi tilille.

Millä tavoin L&T lähettää laskuja?

L&T lähettää yritysasiakkaille laskuja verkkolaskuna, sähköpostilla ja paperisena.

Suosittelemme yritysasiakkaille verkkolaskua. Verkkolasku on sähköinen lasku, joka toimitetaan verkkolaskutuspalvelua tarjoavien operaattorien tai pankkien välityksellä. Yleensä verkkolaskut vastaanotetaan ostolaskujärjestelmään. Emme lähetä laskuja sähköpostilla.

Myös paperilasku on mahdollinen yritysasiakkaille, mutta perimme paperilaskusta laskutuspalvelumaksun, joka koostuu paperilaskun käsittely- ja lähetyskustannuksista. Laskutuspalvelumaksun voi välttää siirtymällä verkkolaskuun.

Miten voin ilmoittaa laskutusosoitteen muutoksesta?

Voit tehdä laskutustietoihin muutoksen suoraan sähköisen lomakkeen kautta. Huomaathan, että on tärkeää mainita tieto siitä, onko kyseessä muuton jälkeinen postiosoitteen muutos vai maksajan tietojen muuttaminen. Ilmoitus olisi hyvä tehdä L&T:lle vähintään 1kk etukäteen ja muutos huomioidaan tulevissa laskuissa.

Miten toimin, jos olen maksanut laskun väärillä tiedoilla?

Jos olet maksanut laskun väärillä tiedoilla, otathan yhteyttä laskutuksen tiimiin tällä lomakkeella (yritysasiakkaat).

Mikä on laskutuspalvelumaksu ja mistä se koostuu?

Laskutuspalvelumaksu peritään yrityksiltä paperisina lähtevistä laskuista, ja se koostuu paperilaskun käsittely- ja lähetyskustannuksista. 

Laskutuspalvelumaksun voi välttää siirtymällä verkkolaskuun, josta emme peri laskutuspalvelumaksua. Valitsemalla verkkolaskun myös paperiposti vähenee ja luonnonvaroja säästyy.

Voiko saamani laskun eräpäivää siirtää?

L&T:n lähettämän laskun eräpäivää ei valitettavasti voi siirtää. Jos laskun maksaminen viivästyy, saat meiltä maksukehotuksen, jonka voit maksaa maksukehotuksessa olevilla tiedoilla. Maksukehotuksen lähettämisestä veloitamme 5 euroa. Jos maksun suoritus viivästyy tästäkin, lasku siirtyy perintätoimiston käsiteltäväksi. Tarvittaessa voit olla yhteydessä perintätoimistoon ja sopia maksusuunnitelman tekemisestä.

Olen saanut hyvityslaskun, kuinka saan palautuksen?

Hyvityslasku ei kohdistu automaattisesti seuraavaan avoimeen laskuun. Jos haluat kohdistaa hyvityslaskun avoimeen laskuun, ilmoita meille hyvityslaskun ja avoimen laskun numero, niin teemme kohdistuksen tekemäsi ilmoituksen perusteella.

Jos haluat että palautamme hyvitettävän summan tilille, otathan yhteyttä laskutuksen tiimiin tällä lomakkeella (yritysasiakkaat).

Miten voin lähettää L&T:lle laskun?

L&T vastaanottaa ensisijaisesti verkkolaskuja, mutta vastaanotamme myös paperilaskuja. Laskun viitetiedoista tulee käydä ilmi vähintään Kustannuspaikka ja Tilaajan/Tarkastajan etu- ja sukunimi.

Laskutuksen palvelunumerot

Jäte- ja viemärihuollon laskutusasiat yritysasiakkaille

Kiireellisissä asioissa suosittelemme olemaan yhteydessä puhelimitse. Voit soittaa numeroon mikäli asiasi koskee jätehuollon, vaarallisten jätteiden tai viemärihuollon laskutusasioita.

Kiireettömissä asioissa suosittelemme sähköistä asiointia, joka on käytössäsi ympäri vuorokauden.

Aukioloajat

Aukioloajat

Ma-Pe 9.00-14.00

Kiinteistöpalveluiden laskutusasiat

Tallennamme puhelut laadun varmistamiseksi ja palvelumme kehittämiseksi.

Voit soittaa numeroon kiinteistöpalveluiden kuten kiinteistöhuollon ja siivouksen laskutusasioista

Aukioloajat

Aukioloajat
Ma- Pe 8-16:00

Hups, näyttää siltä, että etsimääsi tietoa ei löytynyt.

Puhelun hinta on oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksu, myös jonotusajalta.

Ulkomailta soitettaessa hinta on sama kuin puhelun hinta Suomeen.

Puhelun hinta on oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksu, myös jonotusajalta.

Ulkomailta soitettaessa hinta on sama kuin puhelun hinta Suomeen.

Yritysasiakas

Ota yhteyttä laskutukseen

garbage-truck-icon

Jätehuolto ja kierrätys

Ota yhteyttä jätehuollon, vaarallisten jätteiden, vaihtolavojen, keräysvälineiden, kuormalavojen sekä Bajamaja- ja tapahtumapalveluiden laskutusasioihin liittyen

Ota yhteyttä
factory-1-icon

Teollisuuden palvelut

Ota yhteyttä viemärihuollon, teollisuuspuhdistuksen ja ympäristörakentamisen laskutusasioihin liittyen

Ota yhteyttä
building-trees-icon

Kiinteistöjen palvelut

Ota yhteyttä siivouksen, kiinteistöhuollon, kiinteistötekniikan, energiapalveluiden ja viherpalveluiden laskutusasioihin liittyen

Ota yhteyttä
person-icon

Muut tukipalvelut

Ota yhteyttä avustupalveluiden, vartioinnin, kaupan tukipalveluiden tai sote-palveluiden laskutusasioihin liittyen

Ota yhteyttä

Takaisin

Ota yhteyttä laskutukseen

Jätehuollon ja kierrätyksen laskutus

Takaisin

Ota yhteyttä laskutukseen

Teollisuuden palveluiden laskutus

Takaisin

Ota yhteyttä laskutukseen

Kiinteistöjen palveluiden laskutus

Takaisin

Ota yhteyttä laskutukseen

Muiden tukipalveluiden laskutus

Laskutusosoitteet

Lassila & Tikanoja Oyj (y-tunnus 1680140-0) Välittäjätunnus: E204503 Verkkolaskuosoite: 003716801400 Sähköposti laskuille (pdf-muodossa): LT.FI.P.104331-4@docinbound.com

L&T Kiinteistöhuolto Oy (y-tunnus 3155934-1) Välittäjätunnus: E204503 Verkkolaskuosoite: 003731559341 Sähköposti laskuille (pdf-muodossa): LTKHU.FI.P.142794-7@docinbound.com

L&T Kiinteistötekniikka Oy (y-tunnus 3155933-3) Välittäjätunnus: E204503 Verkkolaskutusosoite: 003731559333 Sähköposti laskuille (pdf-muodossa): LTKTE.FI.P.142795-4@docinbound.com

L&T Siivous Oy (y-tunnus 3155982-7) Välittäjätunnus: E204503 Verkkolaskutusosoite: 003731559827 Sähköposti laskuille (pdf-muodossa): LTS.FI.P.142796-2@docinbound.com

L&T Ympäristöpalvelut Oy (y-tunnus 3155938-4) Välittäjätunnus: E204503 Verkkolaskutusosoite: 003731559384 Sähköposti laskuille (pdf-muodossa): LTYP.FI.P.142797-0@docinbound.com

L&T Teollisuuspalvelut Oy (y-tunnus 3155936-8) Välittäjätunnus: E204503 Verkkolaskutusosoite: 003731559368 Sähköposti laskuille (pdf-muodossa): LTTLP.FI.P.142798-8@docinbound.com

Postiosoite: PL 29405, 00021 LASKUTUS