Juha Saarinen nimitetty Lassila & Tikanojan johtoryhmään

8.4.2024 klo 11.45

Juha Saarinen nimitetty Lassila & Tikanojan johtoryhmään

Juha Saarinen (DI) on nimitetty Hankintajohtajaksi (CPO, Chief Purchasing Officer) ja johtoryhmän jäseneksi 1.8.2024 alkaen. Saarinen siirtyy L&T:n palvelukseen Kamux Oyj:stä, jossa hän on toiminut Chief Purchasing Officerina.

”Olen iloinen voidessani toivottaa Juhan tervetulleeksi johtoryhmäämme kehittämään kokonaisvaltaisesti konsernin hankintaa. Juhan kokemus laajojen muutosten toimeenpanosta ja toimitusketjun kehittämisestä tuo vahvan tuen konsernin strategian toteuttamiseen”, sanoo Lassila & Tikanojan toimitusjohtaja Eero Hautaniemi.

Saarisella on yli 20 vuoden kokemus hankinnan johtamisesta ja kehittämisestä. Aikaisemmin Saarinen on toiminut myös Metso Oyj:n, Kone Oyj:n ja Nokia Mobile Phonesin hankinnan johtotehtävissä. Hän raportoi toimitusjohtaja Eero Hautaniemelle.

Juha Saarisen kuva ja ansioluettelo on saatavilla yhtiön verkkosivuilla:

Eero Hautaniemi

toimitusjohtaja Eero Hautaniemi, puh. 010 636 2810

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka tekee kiertotaloudesta totta. Yhdessä asiakkaidemme kanssa pidämme materiaalit, tehtaat ja kiinteistöt mahdollisimman pitkään tuottavassa käytössä sekä tehostamme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Näin toimien luomme enemmän arvoa kiertotaloudella sekä asiakkaillemme, henkilöstöllemme että yhteiskunnalle laajemmin. Kun onnistumme tässä, myös omistajillemme tuotettu arvo kasvaa. Tavoitteenamme on jatkuvasti kasvattaa toimintamme hiilikädenjälkeä eli positiivista ilmastovaikutusta. Sosiaalista vastuuta kannamme muun muassa huolehtimalla oman henkilöstön työkyvystä sekä tarjoamalla töitä myös niille, joiden on vaikea työllistyä. L&T toimii Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2023 oli 802,1 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 160 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

www.lt.fi