Lassila & Tikanoja vastaamaan Stora Enson Imatran tehtaiden ja Tutkimuskeskuksen siivouspalveluista

5.12.2023 klo 08.30

Stora Enso on valinnut Lassila & Tikanojan Imatran tehtaiden ja Tutkimuskeskuksen siivouspalveluiden tuottajaksi. L&T vastaa 1.3.2024 alkaen Imatran tehtaiden tuotanto- ja muiden tilojen siisteydestä osana laajaa palvelukokonaisuutta, johon kuuluu siivouksen lisäksi kiinteistö- ja rakennuskunnossapito, turvatekniikan ylläpito, prosessipuhdistus sekä muut tehdasalueen tukipalvelut.

Stora Enson Imatran tehtaat koostuvat kahdesta tuotantoyksiköstä: Kaukopään ja Tainionkosken tehtaista, joissa tuotetaan kemiallista massaa ja kuluttajakartonkia. Imatran tehtaat on yksi maailman suurimmista kuluttajakartonkitehtaista.

L&T on toiminut jo vuosia Stora Enson kumppanina tehtailla ja rakentanut toimivan kohdeorganisaation auttamaan tehtaan päivittäisessä kunnossapidossa.

Uuden sopimuksen myötä tehtailla ja Tutkimuskeskuksessa tulee työskentelemään päivittäin yli 70 L&T:läistä ja kymmeniä kalustoyksiköitä. Päivittäisen asioinnin helppous L&T:läisten kanssa sekä palveluiden toimiva kokonaisuus Stora Enson tehtailla auttoivat uuden sopimuksen syntyyn.

”Olemme iloisia siitä, että Stora Enso valitsi meidät kumppanikseen siivouspalveluiden tuottajaksi. Odotamme innolla yhteistyötä ja mahdollisuutta kehittää entisestään laajaa palvelukokonaisuutta Imatran tehtailla ja Tutkimuskeskuksessa. Osaavan henkilökunnan ja uusimpien teknologisten ratkaisujen avulla tulemme varmistamaan tilojen siisteyden ja viihtyisyyden” sanoo L&T:n asiakkuusjohtaja Karri Rantasila.

L&T:n viestintä
viestinta@lassila-tikanoja.fi
puh. 050 543 2715

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka tekee kiertotaloudesta totta. Yhdessä asiakkaidemme kanssa pidämme materiaalit, kiinteistöt ja tehtaat mahdollisimman pitkään tuottavassa käytössä sekä tehostamme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Näin toimien luomme enemmän arvoa kiertotaloudella sekä asiakkaillemme, henkilöstöllemme että yhteiskunnalle laajemmin. Kun onnistumme tässä, myös omistajillemme tuotettu arvo kasvaa. Tavoitteenamme on jatkuvasti kasvattaa toimintamme hiilikädenjälkeä eli positiivista ilmastovaikutusta. Sosiaalista vastuuta kannamme muun muassa huolehtimalla oman henkilöstön työkyvystä sekä tarjoamalla töitä myös niille, joiden on vaikea työllistyä. L&T toimii Suomessa ja Ruotsissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 844,1 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 371 henkilöä. L&T on listattu Nasdaq Helsingissä.

Stora Enso on pakkaus‑, biomateriaali‑ ja puutuoteteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja osana biotaloutta. Stora Enso on myös yksi maailman suurimmista yksityisistä metsänomistajista. Uskomme, että kaikki, mikä tänään valmistetaan uusiutumattomista materiaaleista, voidaan huomenna tehdä puusta. Stora Enso työllistää noin 21 000 henkilöä. Vuonna 2022 Stora Enson liikevaihto oli 11,7 miljardia euroa.