Lassila & Tikanojan koko vuoden tulos aikaisempaa arviota heikompi

Helsinki, Suomi, 2011-01-14 15:40 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

LASSILA & TIKANOJA OYJ Pörssitiedote 14.1.2011 klo 16.40

Lassila & Tikanojan koko vuoden operatiivisen toiminnan liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä heikkeni aikaisempaa arviota enemmän vuodesta 2009.

Lassila & Tikanojan neljännen vuosineljänneksen operatiivisen toiminnan liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä oli noin 9,1 miljoonaa euroa (Q4/2009: 8,7 milj. e) Koko vuoden operatiivisen toiminnan liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä oli noin 45,6 milj. euroa (2009: 51,3 milj. e). Liikevaihto vuonna 2010 oli 598,3 milj. euroa (2009: 582,3 milj. e).

Aikaisemmin yhtiö on arvioinut koko vuoden operatiivisen toiminnan liikevoiton olevan hieman heikompi kuin vuonna 2009.

Vuoden viimeisen neljänneksen kannattavuutta rasittivat Keravan kierrätyslaitosinvestointiin liittyvät maa-alueiden siivouskustannukset sekä poikkeuksellisen runsasluminen alkutalvi Etelä-Suomessa ja siitä aiheutuneiden alihankinta- ja ylityökustannusten korkea taso.

Lassila & Tikanoja Oyj:n tilinpäätös 1.1.–31.12.2010 julkistetaan 3.2.2011 klo 8.00.

Jari Sarjo

Lisätietoja antavat Ville Rantala, CFO, puh. 050 385 1442 ja Keijo Keränen, Head of Treasury and IR, puh. 050 385 6957.

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin. Yhtiö on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2009 oli 582 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8700 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.lassila-tikanoja.com