Lassila & Tikanojan pääomamarkkinapäivä: Yhtiö vahvistaa markkina-asemaansa panostaen kannattavuuteen ja kassavirtaan

Helsinki, Suomi, 2014-09-30 07:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Lassila & Tikanoja Oyj                             Pörssitiedote                   30.9.2014 klo 8.00

Lassila & Tikanoja järjestää tänään 30.9.2014 pääomamarkkinapäivän Helsingissä. Päivän ohjelmassa käydään läpi konsernin strategiaa ja sen toteutumista. Yhtiön nyt vuoteen 2018 asti ulottuvat taloudelliset tavoitteet ovat:

- Liikevaihdon kasvu 5 %
- Liikevoitto ilman kertaluonteisia eriä 9 %
- Sijoitetun pääoman tuotto (ROI) 20 %
- Velkaantumisaste (gearing) 30–80 %

Yhtiön ohjeistus vuodelle 2014 säilyy ennallaan. Lassila & Tikanojan vuoden 2014 liikevaihdon arvioidaan olevan samalla tasolla tai hieman alempi kuin vuonna 2013 ja operatiivisen toiminnan liikevoiton samalla tasolla tai hieman alempi kuin vuonna 2013.

"Jatkamme sillä strategialla, jonka asetimme syyskuussa 2012. Niin kauan kuin markkinatilanne ei tue orgaanista kasvua keskitymme markkina-asemamme vahvistamiseen huolehtien samalla kannattavuudesta ja kassavirrasta. Pitkällä aikavälillä vahvan markkina-aseman tukemana haemme kannattavaa kasvua ydinliiketoiminnoissamme", toteaa Lassila & Tikanojan toimitusjohtaja Pekka Ojanpää.

Muut puhujat pääomamarkkinapäivässä ovat talousjohtaja Timo Leinonen, henkilöstöjohtaja Kirsi Matero, toimialajohtaja, Ympäristöpalvelut Petri Salermo, toimialajohtaja, Teollisuuspalvelut Ville Rantala sekä toimialajohtaja, Kiinteistöpalvelut Petri Myllyniemi.

Kaikki L&T:n pääomamarkkinapäivän esitykset ovat saatavilla yhtiön kotisivulta www.lassila-tikanoja.fi noin klo 16.00. Videotallenne päivän esityksistä on katsottavissa yhtiön kotisivuilla keskiviikkona 1.10.

Pekka Ojanpää

toimitusjohtaja Pekka Ojanpää, puh. 010 636 2810
talousjohtaja Timo Leinonen, puh. 0400 793 073

Lassila & Tikanoja on palveluyritys, joka on muuttamassa kulutusyhteiskuntaa tehokkaaksi kierrätysyhteiskunnaksi. Yhteistyössä asiakkaidemme kanssa pienennämme jätemääriä ja pidennämme kiinteistöjen käyttöikää, ohjaamme materiaalit hyötykäyttöön sekä vähennämme raaka-aineiden ja energian käyttöä. Autamme asiakkaitamme keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa ja säästämään ympäristöä. Yhdessä luomme hyvinvointia ja työpaikkoja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2013 oli 668,2 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8 000 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.

www.lassila-tikanoja.fi